Dlaczego nie możesz schudnąć? Najczęstsze błędy

Prawie każda z nas choć raz w życiu była na diecie. Pytanie brzmi: której z nas udało się schudnąć na stałe? Statystyki są brutalne – 95% kobiet odnotowuje efekt jojo. Najprościej mówiąc: wraca do wagi sprzed odchudzania, a czasami nawet wyższej! Jaka może być tego przyczyna? Zbyt restrykcyjna dieta? A może brak cierpliwości! Poznaj siedem najczęstszych błędów w odchudzaniu!

Błąd nr 1 – zacznę od jutra

„Zacznę od jutra” – zdanie powtarzane regularnie przez osoby, którym brakuje silnej woli. Gdyby jeszcze to”jutro” rzeczywiście miało nadejść to pal sześć, ale zazwyczaj zostaje odłożone w czasie – dokładnie o 365 dni. 😉 Kluczem do osiągnięcia sukcesu w odchudzaniu jest jego natychmiastowe rozpoczęcie. Teraz, zaraz, właśnie w tej chwili! Jeżeli czytasz ten tekst z batonikiem w ręku, odłóż go. Ten mały gest zmotywuje Cię do dalszego działania! Prawda jest taka, że nie ma dobrego momentu na podjęcie decyzji o odchudzaniu. Zawsze znajdzie się jakaś wymówka. Chociażby wczorajszy Tłusty Czwartek! A zatem: nie myśl – tylko działaj!

Błąd nr 2 – uleganie presji innych

Nie każdy rozumie, że bycie na diecie wymaga konsekwencji i systematyczności – ciocie, babcie czy znajomi znajdą mnóstwo argumentów na to, aby skutecznie odwieść nas od zmiany nawyków żywieniowych.

  • Dlaczego nie jesz? Przecież to Twoje ulubione ciasto. Upiekłam je specjalnie dla Ciebie
  • Ze mną się nie napijesz?
  • Nie przesadzaj – nie przytyjesz od jednego kawałka pizzy

Z tego powodu wiele osób będących na diecie rezygnuje z życia towarzyskiego. Błąd! Zamiast siedzieć w domu, naucz się asertywności. Pamiętaj, że Twoi bliscy kochają Cię za to jakim jesteś człowiekiem, a nie za Twoje wybory żywieniowe.

Błąd nr 3 – brak efektów

Podejmując decyzję o odchudzaniu musimy być świadomi tego, że jest to proces. Proces, który wymaga czasu. Miesiąca, dwóch, trzech, a nawet dwunastu! Wszystko zależy od tego, ile kilogramów mamy do zrzucenia. Po drugie – pamiętaj o tym, że waga nie jest dobrym wyznacznikiem postępów w odchudzaniu. W przeciwieństwie do Twojej garderoby! Spodnie stają się luźniejsze? Super! To znak, że chudniesz! Po trzecie – bezpieczna utrata wagi to 1 kg tygodniowo, a nie 5!!!

Błąd nr 4 – restrykcyjna dieta

Mniej znaczy lepiej – nie w tym przypadku! Żeby schudnąć, musisz jeść! W przeciwnym razie czeka Cię efekt jojo! Restrykcyjne diety są do bani! Wyniszczają organizm, rozregulowują metabolizm oraz pracę układu hormonalnego.  Jeżeli zależy Ci na trwałych efektach odchudzania, oblicz swoje CPM. Od otrzymanej wartości odejmij maksymalnie 300 kalorii – tyle wystarczy, aby schudnąć.

Błąd nr 5 – podjadanie

Teoretycznie jesz pięć posiłków dziennie, a praktycznie? Piętnaście! Tu garść chipsów, tu gryz batonika, kilka łyków coli i kawałek szarlotki. Pozornie nic nieznaczące przekąski, a w rzeczywistości prawdziwa bomba kaloryczna! Dająca niezłą nadwyżkę – taką, która uniemożliwia schudnięcie! Jak sobie z tym poradzić? Planuj jadłospis lub notuj to, co zjadłaś.

Błąd nr 6 – za mało wody

Woda odgrywa bardzo ważną rolę w procesie odchudzania. Oczyszcza organizm z toksyn, przyspiesza metabolizm. Codziennie powinniśmy pić 2 litry wody mineralnej. Warto po nią sięgnąć tuż po przebudzeniu!

Błąd nr 7 – powrót do starych nawyków żywieniowych

Powrót do starych nawyków żywieniowych – to zabójstwo! Nie ma nic gorszego! Aczkolwiek błąd ten jest powielany przez większość odchudzających. „Udało mi się zrzucić X kilogramów – teraz mogę jeść wszystko”. Niestety nie możesz. Jedyna słuszna opcja to zmiana nawyków żywieniowych – raz na zawsze, do końca życia!  Tylko mądre i świadome odżywianie pozwoli Ci utrzymać szczupłą sylwetkę.


   One Comment


  1. zosa01
      9 lutego 2018

    Ja nie mogłam schudnąć, bo jadłam za mało! Dziewczyny nie głodujcie, to głupota!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *